Grupa Empik zwiększyła przychody  |  Agencja UM wygrała przetarg  |  Grupa Zbigniewa Benbenka poprawiła wynik  |  Emitel chce zarezerwować częstotliwości  |  Oglądalność "Sekretów rodziny" w Polsacie  |  Eska TV ma nowego prezentera  |  Polsat Box i Netia włączą kanały  |  Właściciel platformy telewizyjnej Avios  |  Każdy tytuł z segmentu prasy telewizyjnej stracił  |  Felietonista katowickiego "Sportu"  |  Operator Patronite z coraz wyższymi przychodami  |  Mazowsze chce promować  |  Świętokrzyskie szuka agencji  |  Partners of Promotion pomoże wejść marce do Polski  |  Carat przejmuje wart 120 mln dol. budżet Pernod Ricard  |  Dziennikarka skazana zaocznie przez rosyjski sąd na osiem lat więzienia  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Grupa Empik zwiększyła przychody  |  Agencja UM wygrała przetarg  |  Grupa Zbigniewa Benbenka poprawiła wynik  |  Emitel chce zarezerwować częstotliwości  |  Oglądalność "Sekretów rodziny" w Polsacie  |  Eska TV ma nowego prezentera  |  Polsat Box i Netia włączą kanały  |  Właściciel platformy telewizyjnej Avios  |  Każdy tytuł z segmentu prasy telewizyjnej stracił  |  Felietonista katowickiego "Sportu"  |  Operator Patronite z coraz wyższymi przychodami  |  Mazowsze chce promować  |  Świętokrzyskie szuka agencji  |  Partners of Promotion pomoże wejść marce do Polski  |  Carat przejmuje wart 120 mln dol. budżet Pernod Ricard  |  Dziennikarka skazana zaocznie przez rosyjski sąd na osiem lat więzienia  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Grupa Empik zwiększyła przychody  |  Agencja UM wygrała przetarg  |  Grupa Zbigniewa Benbenka poprawiła wynik  |  Emitel chce zarezerwować częstotliwości  |  Oglądalność "Sekretów rodziny" w Polsacie  |  Eska TV ma nowego prezentera  |  Polsat Box i Netia włączą kanały  |  Właściciel platformy telewizyjnej Avios  |  Każdy tytuł z segmentu prasy telewizyjnej stracił  |  Felietonista katowickiego "Sportu"  |  Operator Patronite z coraz wyższymi przychodami  |  Mazowsze chce promować  |  Świętokrzyskie szuka agencji  |  Partners of Promotion pomoże wejść marce do Polski  |  Carat przejmuje wart 120 mln dol. budżet Pernod Ricard  |  Dziennikarka skazana zaocznie przez rosyjski sąd na osiem lat więzienia  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 08/2010

Nieskromniś

Medialni pracodawcy łatwiej wybaczą gwieździe podejrzane etycznie interesy niż brak popularności

Znany prezenter telewizyjny i celebryta Tomasz Kammel odetchnął z ulgą. W połowie lipca br. warszawska prokuratura umorzyła śledztwo dotyczące jego życiowej partnerki Katarzyny Niezgody-Walczak, byłej wiceprezes banków BPH i Pekao SA. Była podejrzewana o to, że zlecając usługi szkoleniowe związanej z Kammelem spółce Sparrow, naraziła banki na milionowe straty. Tylko w 2008 roku za zlecenia Banku Pekao na konto spółki miało wpłynąć ok. 10 mln zł. Prokuratura nie dopatrzyła się jednak w tym znamion czynu zabronionego. 

Sprawa wybuchła w kwietniu ub.r., po artykule opublikowanym w „Pulsie Biznesu”, w którym opisano powiązania Niezgody ze Sparrow. Krótko potem została odwołana ze stanowiska, a walne zgromadzenie akcjonariuszy nie udzieliło jej absolutorium. Zaapelował o to Jan Krzysztof Bielecki, ówczesny prezes banku. Nie ukrywał, że Niezgoda, nie informując pracodawcy o swoich powiązaniach ze spółką Sparrow, działała w sytuacji konfliktu interesów.

Skandal okazał się bolesny dla Tomasza Kammela, mimo że w jego sprawie nie toczyło się żadne śledztwo. W maju ub.r. z dnia na dzień znalazł się za burtą. Jeszcze rano prowadził „Pytanie na śniadanie” w TVP 2, a po południu rozwiązano z nim umowę. Stracił też prowadzenie teleturnieju „Dzieciaki górą!” na tej antenie. Decyzję o rozwiązaniu gwiazdorskiego kontraktu z prezenterem (według „Faktu” zarabiał w TVP ok. 60 tys. zł miesięcznie) mieli podjąć ówczesny p.o. prezes TVP Piotr Farfał i dyrektor TVP 2 Wojciech Pawlak. TVP nigdy oficjalnie nie podała przyczyny rozstania z Kammelem. Ale na telewizyjnych korytarzach huczało. – Zdaniem Wojciecha Pawlaka niefortunny wizerunek Tomka obciążyłby antenę – mówi anonimowo jeden z dziennikarzy TVP 2.

Małgorzata Wyszyńska

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.